Monday, May 13, 2019

عن الحزن ...والألم...لعلهم يرحلون

أيوه...تعبت
معملتش حاجة في حياتي طول السنين اللي فاتت غير إني أزعل
غير اني كل حاجة تضغط على اعصابي ومش قادرة أقاوم
مش قادرة اصدق أي كلام بيتقال
معلش...كبري دماغك...مالكيش حق تزعلي...أنتي مكبرة الموضوع....أهدي....انتي حساسه زيادة انتي انتي انتي


الاكتئاب مافيهوش فايدة
الزعل مفيهوش فايدة

تمام

انا مش عارفة اتغير
والزعل حيقضي عليا ودي حاجة انا متاكدة منها من زمان

جسمي رافض اللي بيحصل
جسمي بيهاجم نفسه
والمناعة كل شويه تهاجم جزء

وصلنا للمخ والجهاز العصبي
كان لازم يحصل ده من زمان
وانا بعترف أنا السبب

بس للأسف المكتئب مبيعرفش يخرج من دايرته
حاولت كتييييييييير اتعايش مع كل حاجة حواليا

اطنش
اخد دوا
اهدي
اشتغل
انسى
مافيش فايدة
برضه نفس الدايره
برضه نفس مسببات حرق الاعصاب اليومية اللي مش بتنتهي

اعمل ايه يا ربي
محدش حيصدق ان مفيش في ايدي حاجة
مفيش حاجة بتشيل الفيشة اللي ليل نهار في دماغي
مافيش حاجة بتوقف الافكار عن كل نظرة وكل كلمة وكل حاجة صغيره بتزعلني
مافيش حد اصلا اقدر افضفضله واقوله اللي حساه فعلاً ويحسه ويفهمه

أقرب الناس لو سالوني عاملة ايه بقول الحمد لله

اقرب الناس اللي متأكدة انهم حيفهومني بفضل ان المكالمة اللي ما بيننا الي بتحصل كل شهور تكون كلها ضحك وهزار واستهزاء بكل اللي بيحصل
اقرب الناس ميعرفوش حتى الوجع اللي بحس بيه دايماً ولو عرفوا مش حيحسوا بيه

ايه الفايدة
ايه الفايدة من كل ده 

يا رب
مش طالبة غير حاجة واحدة
انا مش عاوزة اتعذب
مش عاوزة اعيش وانا مش قادرة اتحرك
مش عاوزة ألجأ لحد 
لو ده اللي حصل وجسمي معترض عليا للدرجة دي ملهاش لازمة حياتي
يا رب ساعدني انا حتي مش عارفة اتفائل مع ان ممكن مايكونش الموضوع كبير فعلاً للدرجة دي
بس انا عارفة اني حفضل في دوامة الزعل لحد ما اقضي على نفسي
يا رب....................................................
غرفة عمليات كلاكيت رابع مرة في تلت سنين ...ماليش غيرك

No comments: